7 ROSSZ SZOKÁS, AMIVEL TÖNKRETESZED A FOGAIDAT

Ne hagyd, hogy néhány rossz szokásod tönkretegye a fogaidat. Az All smiles felfedi azokat a mindennapi cselekvéseket, amivel ronthatod a fogaidat.

1. JÉG RÁGCSÁLÁS

Látszólag egy ártalmatlan szokás, de maradandó károsodást okozhatsz a fogsorodban. A jég rágcsálása kis lyukakat üthet a fogzománcon, ami idővel nagyobbra nő, ami végül egy fogorvosi látogatáshoz fog vezetni. Ha nem tudsz leszokni erről olyan simán, akkor próbáld mától jég nélkül kérni az üdítődet, vagy még jobb, ha sima vizet rendelsz.

2. SZERSZÁMKÉNT HASZNÁLOD A FOGAIDAT

Ha egy kényelmes megoldást keresel, hogy kinyiss egy csipszes zacskót, eltépj egy ragasztószalagot vagy egy üvegről lepattintsd a kupakot – akkor a legjobb, ha egy ollót, vagy egy sörnyitót fogsz a kezedbe. A fogaidat használni gyors és egyszerű megoldásnak tűnik, de komoly kárt tehetsz a fogaidban, akár le is törheted őket, ha nem úgy használod őket, ahogy kellene.

3. KÖRÖMRÁGÁS

A körömrágás egy elég gyakori szokás, főleg ha idegesek vagyunk, de a fogaidra káros (ráadásul a kezed is csúnya lesz). A körmeid lerágása orál higiéniai probléma is a baktériumok miatt, de a fogzománcban is kárt tehetsz, sőt, akár a fogadból is letörhet egy darab. Ráadásul, akik rágják a körmüket, ők elég gyakran teszik ezt és ami nyomást kifejtesz a fogaidra, az mindig kimozdítja a helyükről egy picit. Hogy leszokj erről, kend be a körmeidet valamilyen keserű ízű lakkal (főleg, ha nő vagy :)), vagy keress valamilyen stresszoldó tevékenységet esetleg csak szimplán foglald le a kezeidet valamivel, amikor csak tudod.

4. TÚL ERŐS FOGSIKÁLÁS

A legjobb szokás fiataloknak és idősebbeknek egyaránt a fogmosás 2 percig, napi kétszer. Az árnyoldala lehet ennek, ha túl erősen dörzsölöd a fogaidat egy kemény sörtéjű fogkefével. A túl erős sikálás káros lehet a fogaidnak és a fogínyedet is kikezdheti, ami miatt az visszahúzódhat. Válassz puha, esetleg közepes sörtéjű fogkefét és körkörösen, masszázsszerűen mosd a fogaidat inkább.

5. FOLYAMATOS ESZEGETÉS

Ez lehet az egyik legnehezebben kivitelezhető leszokás – tudjuk mi is 🙂 Az egész napos evés miatt folyamatosan kajadarabkák lesznek a szádban. Ezek megváltoztatják a pH szintet a szádban, ami fogszuvasodáshoz vezethet. Próbálj meg napi 3-4x kiegyensúlyozottan, egészségesen étkezni és fogd vissza a rágcsálást napközben (főleg az édességek és üdítők fogyasztását!)

6. TÚL SOK SAVAS ÉTEL FOGYASZTÁSA

Ki ne szeretne narancsot, grapefruitot (sőt, egyes elvetemültek akár citromot) enni orrvérzésig? De ez valójában fogzománc károsodáshoz vezethet… A túl sok savas étel és ital fogérzékenységet és fogszuvasodást okozhat. Viszont egy egyszerű tippel megelőzhetők ezek: öblítsd ki a szádat bő vízzel, miután ilyeneket ettél vagy ittál.

7.FOGCSIKORGATÁS

A fogcsikorgatás egy olyan rossz szokás, amiről lehet nem is tudsz, hogy csinálod. Ez lehet egy reflex a stresszre, dühre, de sokaknál előfordul, hogy alvás közben jön elő. Ha te is ezt csinálod, akkor lehet, hogy fáj az állkapcsod, a fejed, miközben a fogaidat is rontod, gyengíted. Az alvás közbeni fogcsikorgatás megszüntetése érdekében viselhetsz éjszaka fogsínt, ami megakadályoz ebben, vagy irány a fogorvos, hogy megszüntesse a problémát.
Ugyan ezek a rossz szokások ronthatják a fogaidat, de mind könnyen orvosolható anélkül, hogy egy valag pénzt a fogorvosnál hagynál.

biztonságos fizetés

A biztonságos és díjmentes online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013
Copyright © 2018 allsmiles.hu minden jog fenntartva
villámgyors szállítás

Belföldi rendelésed 1-3 munkanapon belüli szállításáról a GLS és az MPL gondoskodik.       
kapcsolat

Messenger: http://m.me/allsmiles.hu

Telefon: +3670 9411814

Email: info@allsmiles.hu